THE INFLUENCE OF PAIR CHECKS AND LEARNING CYCLE MODELS TOWARDS COMPREHENSION OF CONCEPT VIEWED FROM LEARNING MOTIVATION OF STUDENTS
Abstract
Keywords
References
Creswell, J.W. (2007). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. California: Stage Publication.
Depdiknas. (2006). Permendiknas No 22 Tahun 2006 Tentang Standar Isi. Jakarta: Depdiknas.
Hadi, S., & Kalsum, M.U. (2015). Pemahaman Konsep Siswa Matematika Siswa SMP Melalui Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Memeriksa Berpasangan (Pair Checks). EDU-MAT Jurnal Pendidikan Matematika. 3(1), 59-66.
Madu, B.C & Amaechi, C.C. (2012). Effect of Five-Step Learning Cycle Model on Students’ Understanding of Concepts Related To Elasticity. Journal of Education and Practice. 3(9), 173-181.
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: Author.
Novitasari, Wina, et al. (2014). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle terhadap Pemahaman Konsep Matematika Siswa Kelas X SMA Negeri 15 Padang Tahun Pelajaran 2014/2015. Jurnal Pendidikan Matematika. 3(2), 60-64.
Rini, E.S. (2016). Pemahaman Konsep dan Motivasi Belajar Matematika Siswa Kelas X Madrasah Aliyah Negeri 1 Palu Melalui Model Pembelajaran Berbasis Masalah dan Model Pembelajaran Inkuiri. e-Jurnal Mitra Sains. 4(2), 20-29.
Saputra, R.H. et al. (2016). Perbedaan Hasil Belajar Siswa Ditinjau dari Motivasi Belajar Siswa dengan Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD dan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe NHT. Jurnal Sains dan Teknologi Tadulako. 5(2), 45-54.
Saricayir, Hakan., et al. (2016). Determining Students’ Conceptual Understanding Level of Thermodynamics. Journal of Education and Training Studies. 4(6), 69-79.
Shoimin, Aris. (2014). 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogjakarta: Ar-ruzz Media.
Ullah, M.I, et al. (2013). Factors Influencing Students Motivation to Learn in Bahauddin Zakariya University, Multan (Pakistan). International Journal of Human Resource Studies. 3(2), 90-108.
Yenni & Komalasari, R. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Learning Cycle Terhadap Kemampuan Pemahaman dan Koneksi Matematis Siswa SMP. Jurnal Pendidikan Matematika. 1(1), 71-83.
Yulita, S.R. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Pair Check terhadap Pemahaman Konsep Matematika Siswa MTS. Jurnal Kajian dan Pendidikan. 2(1), 36-44.
DOI: 10.24269/ed.v1i1.170
Refbacks
- There are currently no refbacks.