Fico Words : Perancangan Game Antarmuka Tebak Kata Interaktif Berbasis Android untuk Anak Usia Dini Mengenal Huruf dan Kata

Abdee Achmad Ivanka, M. Ersam Babul Firdaus, M. Ersam Babul Firdaus

Abstract


Embracing technological advancements, Fico Words presents innovative solutions in the form of customized word guessing games tailored to different age groups of children. The difficulty levels can be adjusted, providing flexibility to customize the learning experience according to each child's developmental stage. The child-friendly design of this application aims to create an environment that supports children's vocabulary comprehension while stimulating their language development. By combining educational elements with fun, Fico Words serves as an interactive learning platform that creates engaging and beneficial learning opportunities. With a commitment to creating effective and entertaining educational solutions, this project reflects the author's dedication to supporting the educational development of children through the use of smart and effective technology. Fico Words is not just a game; it is a positive step towards supporting enjoyable and meaningful learning for the next generation.

Keywords


Games, Education, Interfaces, Words

References


Dwisaputro, K. B., & Heru Supriyono, S. T.

(2020). Aplikasi Game Edukasi Tebak

Gambar Dan Menyusun Kata Untuk

Siswa TK Berbasis Android (Doctoral

dissertation, Universitas Muhammadiyah

Surakarta).

Febriansyah, F., Nining, R., Purnamasari, A. I.,

Nurdiawan, O., & Anwar, S. (2021).

Pengenalan Teknologi Android Game

Edukasi Belajar Aksara Sunda untuk

Meningkatkan Pengetahuan. JURIKOM

(Jurnal Riset Komputer), 8(6), 336-344.

Firdaus, M., & Muryanti, E. (2020). Games

edukasi bahasa inggris untuk

pengembangan kosakata bahasa inggris

pada anak usia dini. Jurnal Pendidikan

Tambusai, 4(2), 1216-1227.

Nurcholis, R., Purnamasari, A. I., Dikananda,

A. R., Nurdiawan, O., & Anwar, S.

(2021). Game Edukasi Pengenalan Huruf

Hiragana Untuk Meningkatkan

Kemampuan Berbahasa Jepang. Building

of Informatics, Technology and Science

(BITS), 3(3), 338-345.

Setiadi, T., & Haidar, L. R. (2022). Game

Mobile Edukasi interaktif untuk

Meningkatkan Kemampuan Membaca

Anak Usia Dini. JUPITER (Jurnal

Penelitian Ilmu dan Teknik Komputer),

(2-c), 549-559.

Sutarman, A. B., Rahmanto, Y., &

Puspaningrum, A. S. (2022). Pembuatan

Game Edukasi Pembelajaran Kata

Imbuhan Untuk Tingkat Sekolah Dasar

(Studi Kasus Sd Negeri Karang Sari

Lampung Utara). Jurnal Informatika dan

Rekayasa Perangkat Lunak, 3(2), 202-

Sutono, S., & Rustandi, D. (2022). Metode

Pieces Dalam Perancangan Game

Edukasi Belajar Mudah Bahasa Inggris

Untuk Anak Usia Dini Berbasis Android.

Jurnal Informatika dan Teknik Elektro

Terapan, 10(3)


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.